MAKER PASS

Smart identification of the status, value potential, and value drivers

The Maker Pass is a tool that identifies and measures the status quo, value potential and value drivers of a company. In addition to our key competencies, we also rely on data intelligence. With the Maker Pass, you ensure a high partner fit and significantly accelerate the preparation of the partnership or transaction.

Smart tool – versatile applications

The Maker Pass

  • measures the potential value and fundamental value of the company using the DCF metod, which we combine with an additional 600 KPIs,
  • shows the connection between the KPIs and the company value,
  • identifies potential value drivers for contract argumentations,
  • is an excellent basis for partnership and transaction structuring.

In addition to the preparation of partnerships and transactions, the Maker Pass can be used for

  • value enhancement measures
  • integration measures
  • discussions with banks
  • reporting
  • due diligence

Value at a glance with the Maker Pass

Your added value

Value increase through

  • transparent value potential for a strong negotiation position
  • derivation of concrete measures for measurable value enhancement and risk minimization

Cost savings through

  • condensed results
  • well-prepared partnership and transaction processes
  • flexible use of results report

Time savings through

  • efficient partnership and transaction preparation
  • streamlined implementation

Feel free to contact us for an introduction to the Maker Pass.

Das Team ist erfahren

Im Value Pass vereinen sich die langjährigen Erfahrungen in M&A, Operational Excellence, People und Communications von den goodpoint Fellows und AVURA. Mit dem Value Pass heben sie die Vorbereitung von Unternehmenstransaktionen auf eine neue Stufe.

Im Value Pass vereinen sich die langjährigen Erfahrungen in M&A, Operational Excellence, People und Communications von den goodpoint Fellows und AVURA. Mit dem Value Pass heben sie die Vorbereitung von Unternehmenstransaktionen auf eine neue Stufe.

MARTA FÜHRICH

goodpoint. Fellows GmbH
Berlin
+49 151 46 12 49 67
mf@goodpoint-fellows.de

TIMO HECKEL

AVURA GmbH
Villingen-Schwenningen
+49 160 919 323 58
timo.heckel@wegweisend.de

ZIELGRUPPE

Unternehmensgröße: EUR 5 Mio. – EUR 75 Mio.
Region: Deutschland
Kernbranchen: Industrie, Mobility, Software

ABLAUF

  1. Sie senden uns 15 ausgewählte Dokumente zum Unternehmen.
  2. Wir führen Sie durch vier Wertfaktor-Sessions und ein Geschäftsführer-Interview.
  3. In der Ergebnispräsentation besprechen wir mit Ihnen die Ergebnisse.
    Sie erhalten den Value Pass und den ausführlichen Value Pass Report.

ERGEBNIS

  • Fundamentalwert des Unternehmens in EUR
  • Grad der Readiness des Unternehmens für eine Transaktion
  • Details zu den Faktoren, die den Unternehmenswert treiben oder hemmen
  • Klarheit über Zusammenhänge zwischen den Wertfaktoren
  • konkrete Handlungsmaßnahmen, um den Unternehmenswert zu erhöhen und um Transaktionsrisiken zu reduzieren

KOSTEN

Der Value Pass kostet pro Unternehmen TEUR 9,5 netto einschließlich Value Pass Report.