Home » Maker Pass
MAKER PASS
Smart identification of the status, value potential, and value drivers
The Maker Pass is a tool that identifies and measures the status quo, value potential and value drivers of a company. In addition to our key competencies, we also rely on data intelligence. With the Maker Pass, you ensure a high partner fit and significantly accelerate the preparation of the partnership or transaction.
Smart tool – versatile applications
The Maker Pass
- measures the potential value and fundamental value of the company using the DCF metod, which we combine with an additional 600 KPIs,
- shows the connection between the KPIs and the company value,
- identifies potential value drivers for contract argumentations,
- is an excellent basis for partnership and transaction structuring.
In addition to the preparation of partnerships and transactions, the Maker Pass can be used for
- value enhancement measures
- integration measures
- discussions with banks
- reporting
- due diligence
Your added value
Value increase through
- transparent value potential for a strong negotiation position
- derivation of concrete measures for measurable value enhancement and risk minimization
Cost savings through
- condensed results
- well-prepared partnership and transaction processes
- flexible use of results report
Time savings through
- efficient partnership and transaction preparation
- streamlined implementation
Feel free to contact us for an introduction to the Maker Pass.
Das Team ist erfahren
Im Value Pass vereinen sich die langjährigen Erfahrungen in M&A, Operational Excellence, People und Communications von den goodpoint Fellows und AVURA. Mit dem Value Pass heben sie die Vorbereitung von Unternehmenstransaktionen auf eine neue Stufe.
Im Value Pass vereinen sich die langjährigen Erfahrungen in M&A, Operational Excellence, People und Communications von den goodpoint Fellows und AVURA. Mit dem Value Pass heben sie die Vorbereitung von Unternehmenstransaktionen auf eine neue Stufe.
MARTA FÜHRICH
goodpoint. Fellows GmbH
Berlin
+49 151 46 12 49 67
mf@goodpoint-fellows.de
TIMO HECKEL
AVURA GmbH
Villingen-Schwenningen
+49 160 919 323 58
timo.heckel@wegweisend.de
ZIELGRUPPE
Unternehmensgröße: EUR 5 Mio. – EUR 75 Mio.
Region: Deutschland
Kernbranchen: Industrie, Mobility, Software
ABLAUF
- Sie senden uns 15 ausgewählte Dokumente zum Unternehmen.
- Wir führen Sie durch vier Wertfaktor-Sessions und ein Geschäftsführer-Interview.
- In der Ergebnispräsentation besprechen wir mit Ihnen die Ergebnisse.
Sie erhalten den Value Pass und den ausführlichen Value Pass Report.
ERGEBNIS
- Fundamentalwert des Unternehmens in EUR
- Grad der Readiness des Unternehmens für eine Transaktion
- Details zu den Faktoren, die den Unternehmenswert treiben oder hemmen
- Klarheit über Zusammenhänge zwischen den Wertfaktoren
- konkrete Handlungsmaßnahmen, um den Unternehmenswert zu erhöhen und um Transaktionsrisiken zu reduzieren
KOSTEN
Der Value Pass kostet pro Unternehmen TEUR 9,5 netto einschließlich Value Pass Report.